دلم نهیب زد که خب ! اگر این رعد و برق های چند دقیقه ای تو را اینقدر ترسانده و پریشان کرده که از شدتش از خواب بیدار شدی و مدتی هم بیدار موندی پس میخوای با غرش های سهمناک قیامت چه کنی؟؟؟ اونوقتی که آسمان شکاف میخورد و ستاره ها فرو میریزند و دریاها جوشان میشوند؟؟؟ صداهای بسیار بلندتر و بدتر از این رعد و برق که بر سر تو و اعمالت کشیده میشود. میدونی این رعد و برق ها طبیعت آسمونه و کمی بعد تموم میشه ولی با محشر کبری چه میکنی؟؟؟

اینجا بود که به وجوب نماز آیات پی بردم !!

در همین راستا که رعد میزد به یاد اقوام پیشین افتادم . یاد عاد و ثمود . وجه تشابه ما صاعقه بود. خب اگر خدا بخواهد الان جانم را بگیرد کی میتونه مانع شه؟؟؟ یا بخواهد با ابتلایی من را امتحان کند؟؟؟ ....جوابی نیافتم! جز اینکه حالا که وقت دارم استغفار کنم...

کمی بیشتر گذشت و بحث استغفار و سوره مبارکه نوح(ع) . آنجا که پیامبر خدا به قومش میفرمود که استغفار کنید تا آسمان بر شما ببارد ...

بعد از این همه درس و تدریس درحالیکه اتاق مرتبا خاموش و روشن میشد رفتم سراغ ساعت. حدودای 4:40 بود و .... وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأى بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاء عَرِیضٍ (51) .... البته اذان صبح بیدار شدم!

الان که روز شده و بساط کلاس درس ما تموم شده دارم فکر میکنم که از امروز خودمو بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کنم و بزرگترین اشتباهی که میدونم چی هست را اصلاح کنم. اینطوری از خواب بیدار میشم و شاید دیگر نخوابم ! قیامت یکدفعه و در حالیکه انتظارش را نمی کشیم می آید . می آید و دیگر نمی رود. وقت حساب و کتاب میرسد و از ما میپرسند در مقابل آیات الهی چیکار کردیم؟ اگر دیدیم چرا در آن فکر نکردیم و اگر هم فکر کردی چرا به آن عمل نکردی؟؟؟ چرا تغییر نکردید؟؟

همه طبیعت آیات خدا ست اما برخی اوقات نشانه ها به سراغت می ایند تا یادت بیاورند فرصت ما خیلی محدود است....

+ رعد و برق یکی از منظره های بینظیری ست که از دیدنش سیر نمیشم اما دیشب ترسیدم !

++ موقعی که رعد و برق میزند این آیه را بخوانید . اگر تونستید حفظش کنید:

وَ یُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ وَیُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَیُصِیبُ بِهَا مَنْ یَشَاءُ وَهُمْ یُجَادِلُونَ فِی اللَّهِ وَهُوَ شَدِیدُ الْمِحَالِ ( آیه 13 سوره مبارکه رعد)

+++ در مقابل آیات الهی خاشع بودن را تمرین کنیم...