نیمه

یادآور اندیشه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رو به آسمان

یا رحمان

   

“ستایش خداوندی را سزا ست که کسی از رحمت او مایوس نگردد، و از نعمت های فراوان او بیرون نتوان رفت، خداوندی که از آمرزش او هیچ گناهکاری ناامید نگردد، و از پرستش او نباید سرپیچی کرد. خدایی که رحمتش قطع نمی شود و نعمت های او پایان نمی پذیرد. “

  

خطبه 45 نهج البلاغه

ترجمه استاد دشتی

----------------------

پ.ن: میلاد حضرت معصومه(ع) و آغاز دهه کرامت مبارک .

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
تب باران

برای همیشه زندگی

بسم الله الرّحمان الرّحیم

« مردم! (خواندن و اقامه) نماز را بر عهده بگیرید و آن را حفظ کنید و زیاد نماز بخوانید و با نماز خود را به خدا نزدیک کنید . "نماز دستوری ست که در وقت های خاص بر مومنان واجب گردیده است."

آیا به پاسخ دوزخیان گوش فرا نمیدهید آن هنگام که از آنها پرسبدند:

چه چیز شما را به دوزخ کشانده است؟ گفتند: " ما از نمازگزاران نبودیم". همانا نماز، گناهان را چونان برگ های پاییزی فرو می ریزد، و غل و زنجیر گناهان را از گردن ها می گشاید.»

فرازی از خطبه199نهج البلاغه

ترجمه استاد دشتی

۱۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
تب باران

نور دیدگان

هو الخبیر الطیف

  

سقف کبود با چلچراغهایش، همسایه همیشگی زمین

شاید مراقب، شاید نگهبان، شاید یک چشم آبی زیبا که چشمک ستاره هایش هم حالا در کمند علم است اما تعدادش...نه دفتر و کتابی و نه هیچ سیستمی، اصلا در چه ذهنی می گنجد درک عظمت یک کهکشان؟؟؟

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
تب باران

باز خوانی یک ایده

بسم الله

   

پارسال در همین حوالی ایام بود که “نیمه“ رسما راه اندازی شد. بر اساس تصمیمی که از برای هر صاحب وبلاگی ابتدای کار بوده است . این پست به نوعی به مناسبت همین تصمیم است که برای “نیمه“ حدودا یکسال و برای خیلی ها چندین سال راه را طی کرده است . با این حال به بهانه نوشتن پست های مختلف و خواندن مطالب وبلاگهای دیگر و گذاشتن نظرات متفاوت میتوان یک حسابرسی مجازی داشت. یک محاسبه از پرونده وبلاگی

۱۸ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
تب باران