نیمه

یادآور اندیشه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

بیست جمله عاشورایی(20)

بسم رب الحسین

20:

درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲

   

   

------------------------------------------------ 

 20جمله از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام

  

جملات پیشین در ادامه مطلب

۲۰ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰

صف بندی

و هو العزیز دوانتقام

 

سوره مبارکه کافرون که میخوانی مدام بحث عبودیت را تکرار میکنی. “من عبودیت میکنم، من عبودیت نمیکنم...“

بله! می فرماید که من عبودیت خداوند واحد را میکنم و غیر او را عبودیت نمیکنم و شما ای مشرکان کافر، آنچه من عبودیت میکنم را نمی پذیرید و بندگی اش را نمی کند . 

این تفاوت آنقدر ریشه ای و بنیادی و اساسی ست که باعث می شود دین ها از هم جدا باشد. دو دین که یکی در ذیل ولایت خدای یگانه ست و عبودیت موحدانه دارد و یکی در ذیل هر ولایتی غیر خدا که میشود طاغوت . پیامبر اکرم(ص) قاطعانه این تبیین و مرزبندی را انجام میدهند و ابراز میکنند.

سوره مبارکه کافرون، سوره برائت ست . سوره ابراز مرزبندی در برابر کافران

-------------------------------

حوالی 13 آبان و شعاری که برای ما در حکم برائت و تبیین مرز است .

سوره مبارکه کافرون ناخواسته در ذهن آمد

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
تب باران

تبعیت از امام شرط پذیر نیست

بسم رب الحسین

  

باید تابع ولی بود . وقتی مشروط تایید میشوی یعنی نقاط ضعفش آنقدری هست که نمیتوان آن را به صورت کامل تایید کرد . یعنی اگر آن شرط ها رعایت نشوند این تایید هم دیگر وجود ندارد .

اصلا چه یک شرط برای انجام کاری بگذارد چه صد شرط . چه رد کند و چه تایید. در همه حال باید تابع ولی بود.

در حرف ولی نباید ولی آورد. فقط باید گفت چشم. انجام داد.

باید تابع ولی بود که او دیده بان است . خطوط قرمز را میبیند و می شناسد . خطوطی که مرزهای حق و باطل اند . گاهی ما نمی بینیم . حواسمون نیست . اصلا نمی شناسیم . اما امام میشناسد . باید حرفهایش را با گوش جان شنید و عمل کرد که اگر نکنیم قومی دیگر می آیند و با جان و دل، با عشق این کار را انجام میدهند و ما روسیاه می شویم .

   

+اگر میخواهیم تفاوت بین ما و اهل کوفه بارز باشد، نباید به سیاهی عزا اکتفا کنیم بلکه باید کاری را انجام دهیم که آنها نکردند:‌ تبعیت و حمایت از امام

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
تب باران